Cura juridisch advies usability

Cura juridisch advies

Aan de hand van de Myer Brings indicatoren en de principes van Caildini wordt de usability van de site onder de loep genomen.

Eerste oogopslag
De website heeft een oude en saaie vormgeving en komt niet zakelijk over. Dit is sowieso een punt van verbetering. Het is verstandig om een andere template te gebruiken. Tip: http://themeforest.net/

Methodische bezoeker
Een methodische bezoeker heeft behoefte aan duidelijke informatie in de vorm van tabellen, opsommingen en schema’s. Op Cura is op de homepage wel een opsomming te zien, maar de zinnen zijn te lang. Er wordt geen gebruik gemaakt van bullet points. Daarnaast is er een groot onoverzichtelijk stuk tekst te lezen over Cura. De methodische bezoeker wil een overzichtelijk beeld van het aanbod van de producten/diensten. In het geval van Cura zijn het diensten. Er zijn geen aanbevelingen te vinden van andere bedrijven/klanten. Dit is voor een methodische bezoeker belangrijk. Er worden wel paar klanten genoemd. De methodische bezoeker kan gezien worden als een twijfelaar. Cura biedt een gratis eerste gesprek aan in de themabutton Advies. Dit kan voor de methodische bezoeker een positieve werking hebben, maar het wordt onduidelijk gecommuniceerd.

Conclusie verbeterpunten
Voor de methodische bezoeker is het van belang, dat Cura een duidelijk schema op de website plaatst met een overzicht van de soorten diensten en op welke rechtsgebied Cura actief is. Waar liggen de  USP van deze onderneming? Het gratis adviesgesprek kan duidelijker worden aangeven op de homepage. Er moet op dit moment naar gezocht worden. Door het duidelijker te communiceren op de website kan de methodische bezoeker al nieuwsgierig worden.

Spontane bezoeker
De spontane bezoeker heeft behoefte aan felle kleuren, korte eenvoudige teksten en filmpjes. Al deze elementen komen niet voor in de website.

Conclusie verbeterpunten
Voor Cura is het inspelen op de behoefte van een spontane bezoeker ingewikkeld. Het inhuren van een jurist vereist een uitgebreid koopbeslissingsproces en zal niet voor spontane bezoekers interessant zijn.

Humanistische bezoeker
Deze bezoeker heeft behoefte aan menselijkheid in de vorm van foto’s van mensen. Er is een foto te zien van de oprichter van Cura. Dit is een positief punt voor de humanistische bezoeker. Daarnaast heeft de website geen zakelijke uitstraling wat van belang is als je doelgroep bedrijven zijn. De humanistische bezoeker moet een vertrouwd en menselijk gevoel krijgen om over te gaan tot contact met Cura.

Conclusie verbeterpunten
Door het plaatsen van de foto’s van werknemers en juristen kan er ingespeeld worden op deze bezoeker.

Competitieve bezoeker
Een competitieve bezoeker heeft behoefte aan concrete en beknopte informatie. Op basis van feiten maakt de competitieve bezoeker zijn of haar keuze. Er zijn geen plaatjes of filmpjes te vinden op Cura die informatie geven over de diensten die ze verlenen. Er is weinig concrete informatie.

Conclusie verbeterpunten
Het tonen van feiten zal de competitieve bezoeker overhalen. Met aanbevelingen van bestaande klanten of een expert kan deze klant worden overtuigd.

 

Principe Huidige situatie Conclusie verbeterpunten
Wederkerigheid Aanbieden gratis adviesgesprek In de vorm van banner op de website
Consistentie Inschrijven voor de nieuwsbrief,Contact formulier, maar ouderwets design Opmaak mag mooier en zakkelijker
Sociale bewijskracht Niet aanwezig Bezoekers stimuleren reviews te schrijven of vragen te stellenSociale plug-in Linkdink/TwitterHuidige aantal klanten communiceren
Sympathie Een oud en simpel design Profielen juristen op website tonen
Autoriteit Autoriteit USP Ervaring in juristen branche ,consistent vermeldenLogo’s brancheorganisaties tonen aan bezoekerAanbevelingen tonen van bestaande klanten

Foto jurist met tekst ‘specialist’

Schaarste Niet aanwezig Schaarste in tijd toepassenSchaarste in aantal toepassen
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s