Cura juridisch advies SEO

Voor http://www.curajuridischadvies.nl/pages/home.php heb ik een SEO analyse uitgevoerd en een usability Analyse uitgevoerd.

Inleiding
Cura is een juridisch adviesbureau dat een juridische dienst verleent. Cura richt zich op de zakelijke markt en op non-profitorganisaties. Met behulp van SEO willen ze beter vindbaar worden op Google.

De SEO analyse zal bestaat uit de volgende onderdelen:
Zoekwoord analyse
Er wordt gekeken welke zoekwoorden er nu worden gebruikt en welke andere mogelijke zoekwoorden relevant zijn voor Cura en zorgen voor een beter zoekresultaat op Google

On site analyse
Er wordt  gekeken naar de huidige technische inhoud van de website omtrent codering van zoekwoorden in de source van de website.

Offline omgeving
Er wordt gekeken naar offline omgeving zoals Social media en linkbuildingIk heb er voor gekozen om voor de volgende pagina een onderzoek uit te voeren:

Landingspage
http://www.curajuridischadvies.nl/pages/home.php

Zoekwoord analyse
Gekeken naar de huidige zoekwoorden meta name=”keywordscontent=”juridisch, ontslag, huurovereenkomst, arbeidsovereenkomst, contracten” /> zijn dit de huidige zoekwoorden naast Cura, juridisch advies en diensten. Hieronder een overzicht van de huidige zoekwoorden van Cura.

Juridische Ontslag
arbeidsovereenkomst contracten
juridisch advies diensten
Huurovereenkomst Cura

 

Uit de huidige zoekwoorden is te zien dat het ontslag en juridisch advies de hoogste concurrentie met zich meebrengen en het hoogste bod als er gebruik wordt gemaakt van een SEA campagne. Cura brengt een laag concurrentie gehalte met zich mee en een redelijk hoog zoekvolume ten opzichte van de andere zoekwoorden. Een kanttekening is wel dat CURA betekent ‘’Godin van de zorg “ Waardoor mensen misschien niet op zoek zijn naar jurdisch advies maar naar het verhaal achter deze godin of naar gezondheidszorg.

Hieronder zijn de huidige zoekwoorden te zien waar Cura op target. Het volume van ontslag en juridisch advies zijn beide het hoogst. ‘’Bij ontslag is  de concurrentie zeer hoog en bij juridisch advies ook.

 

Keyword Avg. monthly searches Competition Suggested bid
Ontslag

3600

0,94

2,8

Juridisch advies

2900

0,85

2,2

Cura

1000

0,1

0,87

Arbeidsovereenkomst

2900

0,29

0,87

Huurovereenkomst

1600

0,49

0,33

Contracten

480

0,54

0,26

Juridisch

880

0,33

1,42

Diensten

720

0,05

0,71

*Competition laag 0-1- hoog

 

Cura richt zich vooral op de volgende sector:

  • Arbeidsrecht (ontslag, arbeidscontracten, beëindigingsovereenkomsten)
  • Ondernemingsrecht
  • Gezondheidsrecht, Wet medezeggenschap cliënten zorgsector, Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst, AWBZ;
  • Consumentenrecht, koop;
  • Huurrecht, huuropzegging, huurcontracten, bedrijfsruimte, procedures;
  • Overeenkomsten/contracten;
  • Algemene voorwaarden/leveringsvoorwaarden;
  • Contracten
  • Dit is van belang om te weten met welke zoekwoorden de doelgroep zoekt. Als de consument zoekt naar juridische advies bijvoorbeeld kan er worden uit gegaan dat de consument nog in de eerste fase zit van het koopbeslissingsproces: Informatie verkrijgen. Als de consument zoekt naar meer specifieke zoektermen zoals arbeidsrecht, huurcontracten en/of gezondheidsrecht dan kan je stellen dat de consument in de vergelijkingsfase zit van het koopbeslissingsproces.

    Door gebruik te maken van ubersuggest en Google Adwords. zijn de volgende mogelijke zoekwoorden naar voren gekomen. Er zijn ook longtail zoekwoorden gebruikt zoals: Juridische advies Utrecht maar Google geeft aan dat hier weinig zoekvolume op is te halen. Een interessant zoekwoord is arbeidsovereenkomst. Hier is het zoekvolume hoog en de concurrentie zeer laag.

    Het doel van Cura is dat bedrijven contact opnemen met Cura voor een oriënterend gesprek of voor het inhuren van een jurist.

     

     

     

    Tabel 1 Mogelijke zoekwoorden

    Mogelijke zoekwoorden Avg. monthly searches Competition Suggested bid
    Ontslag

    3600

    0,94

    2,8

    Juridisch advies

    2900

    0,85

    2,2

    Arbeidsovereenkomst

    2900

    0,29

    0,87

    Rechtshulp

    1900

    0,95

    1,89

    Huurovereenkomst

    1600

    0,49

    0,33

    Huurrecht

    1000

    0,84

    1,01

    Cura

    1000

    0,1

    0,87

    Ondernemingsrecht

    880

    0,54

    2,66

    Juridisch

    880

    0,33

    1,42

    Bedrijfsruimte

    720

    0,75

    1,57

    Diensten

    720

    0,05

    0,71

    Contracten

    480

    0,54

    0,26

    Gezondheidsrecht

    480

    0,12

    0,68

    Conflicten

    480

    0,05

    0,87

    Contracten

    480

    0,54

    0,26

    huurcontracten

    320

    0,85

    0,24

    Juridische Hulp

    320

    0,95

    2,68

    arbeidscontracten

    260

    0,55

    0,35

    huuropzegging

    210

    0,21

    0,9

    Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst

    210

    0,01

    Consumenten recht

    90

    0,39

    0,29

    Arbeidsconflicten

    90

    0,97

    3,09

    juridische advies

    70

    0,97

    1,48

    Juridische advies

    70

    0,97

    1,48

    juridisch advies ontslag

    40

    1

    3,75

    juridisch advies arbeidsrecht

    40

    0,98

    4,24

    juridisch advies ondernemers

    30

    0,89

    1,6

    juridisch adviseur arbeidsrecht

    30

    0,93

    2,38

    juridische adviesbrief

    30

    0,74

    2,34

    juridische adviesbureau

    20

    0,88

    juridisch advies online gratis

    10

    0,83

    0,88

    juridisch advies scheiding

    10

    0,92

    1,26

    juridische advies gratis

    10

    0,87

    0,77

    Wet medezeggenschap cliënten zorgsector
    Juridische advies Utrecht
    Cura juridische
    *Competition laag 0-1- hoog

    Tabel 2 Definitieve zoekterm

    Keyword Avg. monthly searches Competition Suggested bid
    Juridisch advies

    2900

    0,85

    2,2

    Ondersteunde zoektermen

     

     

     

    Arbeidsovereenkomst

    2900

    0,29

    0,87

    Ondernemingsrecht

    880

    0,54

    0,87

    Juridisch

    880

    0,33

    1,42

    Huurovereenkomst

    1600

    0,49

    0,33

    Gezondheidsrecht

    480

    0,12

    0,68

    Ontslag

    3600

    0,94

    2,8

    *Competition laag 0-1- hoog

    Conclusie
    Het is moeilijk om een juridisch zoekwoord te vinden dat een lage concurrentie kent. Juridische advies blijft toch het belangrijkste zoekwoord omdat dat Cura op meerdere rechtsgebieden actief is. Als Cura zich zal willen onderscheiden in de Google zoekmachine is het mogelijk om Arbeidsovereenkomst als ‘’Core-busines’’ te maken omdat hier een hoog zoekvolume is en lage concurrentie. Er is gekozen voor Juridische advies omdat dit toch alle soorten rechten omvat waar bedrijven of consumenten naar op zoek zijn.

    On-site
    Na het analyseren van de zoekwoorden is het van belang te weten of deze zoekwoorden ook worden meegenomen in de codering van de website. Het is belangrijk dat zoekwoorden terugkomen in teksten van de website, URL, paginanaam, zoekwoorden in afbeeldingen en onder andere de headings:

     

      Bevindingen Opmerkingen
    Tekst
    Goed geschreven en indexeerbaar?
    Keywords (primair)
    Keywords in paginanaam Ja, Juridischadvies Cura Deze verschijnt op de website in het navigatiemenu
    Keywords in <title> tag Cura Juridisch Advies – Diensten. Aanwezig Dit is één van de belangrijkste plekken voor een keyword. De title tag moet kort zijn(6 of 7 woorden ) en het keyword moet aan het begin staan.
    Keyword in <description> tag juridisch advies Indirect effect: Gebruiker kan er veel belangrijke informatie uithalen. Website converteert beter (hogere CTR) en dus beter zoekresultaat (redenering Google)
    Keywords in url Cura juridisch advies
    Keywords in anchor tekst Aanwezig <a href= voor alle menu buttons
    Keywords in headings (h1 en H2) Diensten
    Keyword in afbeeldingen Nee geen zoekwoorden in afbeeldingen Bestandsnaam en alt tekst
    Domeinen/urls/autoriteit http://www.curajuridischadvies.nl/
    Domeinextensie .nl
    Url structuur Bestaat uit 20 tekens Lange url
    Leeftijd domein 5 maanden
    Duplicate content Niet aanwezig Canonical element
    Overige factoren
    Flash gebruikt? Nee
    Java gebruikt? Ja
    Frames? nee
    Links navigatie in plaatjes Nee
    PDF bestanden Nee
    Video’s Nee
    Laadtijd 1,63 sec
    Follow/ nofollow
    404 meldingen Geen fout meldingen

    Conclusie
    In de codering van de website in de title tag, description tag en in de URL zijn de juiste zoekwoorden te vinden zoals Cura Juridisch Advies – Diensten. Voor een betere zoek optimalisatie is het handig om het woord diensten te vervangen voor arbeidsovereenkomst, ondernemingsrecht en ontslag in de Tittle tag. Hier woorden hogere zoekvolumes op behaald en deze tag mag uit 6 à 7 woorden bestaan. De headings zijn aanwezig in de codering maar moeten veranderd worden naar de volgende punten: Arbeidsovereenkomst, ondernemingsrecht, ontslag. Als deze menu kopjes in de site worden aangemaakt, neemt Google dit mee in haar zoekresultaten. Als er gekeken wordt naar URL, kan die het beste als volgt worden geformuleerd:. www.cura-juridischadvies.nl . Door het tussenstreepje neemt Google juridisch advies als zoekwoord en niet curajuridischadvies waar geen volume op te behalen is. Het toevoegen van zoekwoorden in de afbeeldingen zal gunstige resultaten opleveren op Google. Op dit moment zijn er geen zoekwoorden in aanwezig. Het is positief dat er geen Flash wordt gebruikt want dit neemt Google niet mee en is niet indexeerbaar. Er zijn geen 404 meldingen te vinden in de website en de laadtijd is onder de 2 seconden.

    Offline omgeving  conclusie
    Er zijn 10 backlinks te vinden voor Cura juridisch advies. Het is van belang links uit te wisselen of aan te melden bij portal sites. Er zijn te weinig backlinks om veel traffic naar de website te krijgen.
    Op Social media gebied wordt er wel over Cura gepraat maar niet over het Cura juridisch adviesbureau

    LinkedIn kan voor Cura een belangrijke rol spelen in de offline omgeving. Er kunnen met behulp van netwerken meer links online komen, waardoor meer mogelijkheden ontstaan om de website te bezoeken.

    Geef een reactie

    Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

    WordPress.com logo

    Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

    Twitter-afbeelding

    Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

    Facebook foto

    Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

    Google+ photo

    Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

    Verbinden met %s